مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 خرداد 1398 ساعت 01:202019-06-04پزشكي

افزایش اثربخشی داروی ضدبیماری های التهابی روده با کمک نانوذرات


محققان رشته داروسازی صنعتی(فارماسیوتیکس) دانشگاه علوم پزشکی تهران توانستند با استفاده از نانوذرات در سیستم دارورسانی، میزان نفوذپذیری دارو را افزایش داده و این سیستم را به یک سامانه دارورسانی هدفمند تبدیل کنند.

- محققان رشته داروسازی صنعتی(فارماسیوتیکس) دانشگاه علوم پزشکی تهران توانستند با استفاده از نانوذرات در سیستم دارورسانی، میزان نفوذپذیری دارو را افزایش داده و این سیستم را به یک سامانه دارورسانی هدفمند تبدیل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنچه از شنیدن نام دارو برای اولین بار به ذهن خطور می کند شاید چیزی فراتر از قرص، کپسول یا آمپول نباشد! در حالی که دنیای دارو و روش های انتقال آن به بدن به همین ها خلاصه نمی شود.

با گسترش علوم دارویی، سیستم های دارورسانی گذشته پاسخگوی نیازهای دارودرمانی نبوده و در نتیجه، به ‏تدریج با ابداع فرمولاسیون و ابزارهای نوین تلاش می شود میزانِ فراهمیِ زیستیِ داروها را در محل هایی خاص از بدن و در زمان هایی خاص، افزایش دهند تا هم هدف‏ درمانی و هم کاهش عوارض دارویی را تأمین نمایند.

محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای کاهش اثرات منفی جانبی دارو در بیماران مبتلا به التهاب روده، سامانه دارویی مبتنی بر نانوذرات طراحی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش اثربخشی داروی ضدبیماری های التهابی روده با کمک نانوذرات

افزایش اثربخشی داروی ضدبیماری های التهابی روده با کمک نانوذرات