مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 خرداد 1398 ساعت 13:002019-06-02اقتصادي

کشاورزی بی دردسر با تسطیح لیزری اراضی


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه با بیان اینکه به جای افزایش میزان آبیاری مزارع، می توان بهره وری از آب موجود را افزایش داد، گفت: اینکه بگوییم با تسطیح مزارع خود، - بهره وری آب را تا دو برابر افزایش دهیم، یک ادعا نیست.

مریم جوادی بایگی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بحران کم آبی مشکلی است که شاید هیچ کس را به اندازه کشاورزان نگران نمی سازد.

وی افزود: سال های زیادی است که کشاورزان کشور با این مسئله درگیرند و نظر به کاهش بارش های آسمانی و کمبود سفره های آبی زیرزمینی گویا راه حلی برای آن یافت نمی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه ادامه داد: علی رغم اینکه حدود 95 درصد آب استحصالی کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود، اما بازده آبیاری در این بخش پایین است که این تلفات نه تنها باعث از دست رفتن آب می شود بلکه باعث صدمات جدی دیگر از قبیل شور و ماندآبی شدن اراضی، فرسایش خاک، کاهش حاصلخیزی خاک، کاهش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و نهایتاً آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی می شود.

جوادی بایگی ادامه داد: مهم ترین دلایل پایین بودن بازده آبیاری در ایران را می توان ناهمواری اراضی زراعی، خاکی و غیرفنی بودن مسیر انتقال و توزیع آب و عدم برنامه ریزی آبیاری در مزارع توسط کشاورزان نام برد که البته فناوری های جدید این مشکل را تا حد زیادی مرتفع ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی بی دردسر با تسطیح لیزری اراضی

کشاورزی بی دردسر با تسطیح لیزری اراضی