مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 خرداد 1398 ساعت 15:402019-05-29پزشكي

غذاهایی که فشار خون را کم می کنند


متخصص علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افراد باید مصرف سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند زیرا پتاسیم و منیزیم موجود در سبزیجات اثر مهار کنندگی بر روی سدیم داشته و می تواند باعث کاهش فشار خون شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید نجف پور بوشهری افزود: چنانچه افراد برای مصرف سبزیجات خام مشکل دارند می توانند آب سبزیجات و یا سبزیجات پخته را مصرف کنند.

وی تصریح کرد: افزایش مصرف نمک به دو عامل مربوط بوده و آن هم گرایش افراد به سمت غذاهای شور و مصرف غذاهای فرآوری شده ای است که دارای مقادیر زیادی نمک هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مصرف تنقلات شور مانند چیپس، پفک، چوب شور و پفیلا در بین نوجوانان و جوانان افزایش یافته و از طرفی فعالیت فیزیکی و تعریق پوستی نیز کاهش یافته و نمک کمتری از بدن افراد دفع می شود لذا برای کنترل فشارخون اولین گام به حداقل رساندن مصرف نمک است.

این متخصص علوم تغذیه بیان کرد: از آنجایی که ذائقه افراد به سمت غذاهای شور رفته می توانند میزان نمک کمتری به غذاهای خود اضافه کرده و به جای آن از ترشیجات طبیعی مانند لیمو و آبلیمو استفاده کنند.

نجف پور بوشهری عنوان کرد: فعالیت فیزیکی برای هر فرد بسیار مهم است به گونه ای که هر گاه تعریق پوستی کم شود مقدار غلظت سدیم در بدن افزایش یافته و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذاهایی که فشار خون را کم می کنند

غذاهایی که فشار خون را کم می کنند