مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 خرداد 1398 ساعت 13:252019-05-28پزشكي

عوارض افت فشار خون و راه های جلوگیری از آن


متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عوارض افت فشار خون، گفت: در موارد خفیف شاید فقط علائم ضعف و بیحالی در این افراد مشاهده شود، - اما اگر افت فشار خیلی شدید باشد ممکن است عوارضی مانند آسیب های کلیوی، کبدی و حتی آسیب های مغزی و قلبی رخ دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی شیبانی با بیان اینکه فشار خون سیستولیک کمتر از 90 میلی متر جیوه، یا فشار خون دیاستولیک کمتر از 60 میلیمتر جیوه فشار خون پایین تلقی می شود، اظهار کرد: اما فشار خون خیلی از افراد پایین است و هیچ مشکل و علامت مشخصی ندارند و این افراد به مداخله نیازی ندارند.

این متخصص افزود: معمولا فشار خون پایین را زمانی فشار خون پایین در نظر می گیرند که برای فرد علامتی مانند سرگیجه و سیاهی رفتن چشم ایجاد کرده باشد.

شیبانی، افت ناگهانی فشارخون را مسئله ای حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: برای مثال فردی که فشارش 13 بوده و به صورت ناگهانی به 10 افت کرده، ممکن است علائم فشارخون پایین را احساس کند، در صورتی که فشارش به آستانه 9 نرسیده است.

وی درباره علائم فشارخون پایین توضیح داد: علائم افت فشارخون درجات مختلفی دارد که از خفیف ترین آن ها می توان به سیاهی رفتن چشم ها، احساس ضعف و بیحالی، احساس سبکی سر و سرگیجه بخصوص در هنگام بلند شدن اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض افت فشار خون و راه های جلوگیری از آن

عوارض افت فشار خون و راه های جلوگیری از آن