مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 خرداد 1398 ساعت 09:002019-05-27اقتصادي

بخشودگی و تقسیط مالیات واحدهای تولیدی


معاون سازمان امور مالیاتی بخشودگی حداکثری جرائم قابل بخشش مالیاتی، تقسیط بدهی های مالیاتی و حذف مجوزهای زائد را از جمله برنامه های استراتژیک سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از افزایش فشار بر واحدهای تولیدی در سال سخت اقتصاد بر شمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجموع شرایط در اقتصاد کشور به گونه ای است که احتمالاً فشارهای هزینه ای و درآمدی بر بودجه دولت بیشتر از سال های قبل باشد و با توجه به اینکه مجرای اصلی درآمدی دولت بعد از صادرات نفت، مالیات است، احتمالاً تمرکز و فشار بیشتری هم روی آن اعمال خواهد شد.

این مساله البته حساسیت کار سازمان امور مالیاتی را بیشتر خواهد کرد، چراکه به امور مالیاتی نمی توان به عنوان یک منبع درآمدی صرف مانند نفت نگاه کرد.

در شرایطی که به گفته بسیاری از کارشناسان، شرایط رکود تورمی بر اقتصاد حاکم است و بسیاری از بنگاه های تولیدی با شرایط سختی درگیر هستند به نظر می رسد سازمان امور مالیاتی هم باید در سیاست های مالیاتی خود تجدیدنظر کند و در سال سخت اقتصاد تمرکز خود را به سمت اخذ مالیات بیشتر از غیر مولدها که کمترین سود را برای اقتصاد دارند، ببرد.

برنامه مشخص سازمان امور مالیاتی برای سال سخت اقتصاد چیست؟ در این باره احمد زمانی - معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی - در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نام گذاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشودگی و تقسیط مالیات واحدهای تولیدی

بخشودگی و تقسیط مالیات واحدهای تولیدی