مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 خرداد 1398 ساعت 14:552019-05-26اقتصادي

ماجرای قاچاق بنزین از روستای معروف به اوپک ایران


قاچاق سوخت از مرزهای کشور یکی از معضلات موجود در حوزه انرژی به شمار می رود که درآمد ناشی از آن به صورت پول های کلان در حوزه های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری و باعث بر هم خوردن تعادل در بازارهای مختلف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میزان در ادامه نوشت: اختصاص یارانه به حامل های انرژی مزیتی است که دولت برای آسایش بیشتر مصرف کنندگان داخلی لحاظ کرده تا بنزین با قیمت مناسب در اختیار افراد قرار گیرد که این مسئله، به انگیزه ای برای قاچاق سوخت به خارج از مرز ها تبدیل شده است؛ قاچاقی که در میان انواع سوخت در بنزین بیش از سایر موارد رواج یافته تا جایی که به یکی از چالش های اصلی مدیریت مصرف سوخت تبدیل شده است.

مسئولین حوزه انرژی در راستای مدیریت مصرف سوخت سیاست سهمیه بندی بنزین را مطرح کردند که با گذشت مدت زمان به نسبت طولانی و انجام اقدامات لازم برای ثبت نام کارت سوخت همچنان این موضوع به مرحله اجرا نرسید و در کنار آن استفاده از کارت سوخت مهاجر یکی دیگر از ابزار های کمکی برای کنترل مصرف سوخت در استان ها مرزنشین مورد استفاده قرار گرفت که با وجود این موضوع همچنان شاهد ادامه روال قاچاق سوخت در کشور هستیم.

رشد قاچاق سوخت در سال گذشته در سال گذشته و با اوج گیری قیمت دلار در بازار آزاد و تفاوت قیمت ایجاد شده قیمت بنزین در داخل کشور با کشور های همس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای قاچاق بنزین از روستای معروف به اوپک ایران

ماجرای قاچاق بنزین از روستای معروف به اوپک ایران