مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 08:252019-05-25اقتصادي

تولید بذر هسته های اولیه گیاهان روغنی مقاوم به بیماری ها و آفات


مدیر مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، از تولید بذر هسته های اولیه گیاهان روغنی سویا و کلزا و تجاری سازی آن ها خبر داد و گفت: - خصوصیات این بذر جدید عملکرد بالا، مقاوم بودن به بیماری ها، مقاوم بودن به آفات و شرایط آب ماندگی است.

محسن باقری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این مرکز مجموع 18 شرکت، واحد و هسته فناور را تحت پوشش قرار داده است، افزود: از این تعداد 5 شرکت دانش بنیان هستند و 8 واحد فناور و 5 هسته فناور نیز زیر نظر این مرکز بوده و در زمینه های مربوط به کشاورزی فعالیت می کنند.

وی برخی زمینه های فعالیت این شرکت ها و واحدهای فناور را دام، زراعت، باغبانی، کشت باغ، درختان مثمر و غیرمثمر، گیاهان زراعی، گیاهان مرتعی و … نام برد و توضیح داد: به عنوان مثال یکی از شرکت های مرکز در سال 94 و بعد از 3 سال فعالیت مجوز دانش بنیانی دریافت کرد.

در این شرکت بیشتر بر تولید بذر هسته های اولیه گیاهان روغنی متمرکز شده ایم.

مدیر مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و رییس یکی از شرکت های دانش بنیان این مرکز که در زمینه آزادسازی ارقام کشاورزی و تجاری سازی آن ها فعالیت دارد، در این خصوص تشریح کرد: رقم، تیپ یا کولتیوار به انواعی از گونه های یک گیاه خاص می گویند که با شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بذر هسته های اولیه گیاهان روغنی مقاوم به بیماری ها و آفات

تولید بذر هسته های اولیه گیاهان روغنی مقاوم به بیماری ها و آفات