مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 خرداد 1398 ساعت 10:502019-05-24اجتماعي

احتمال افزایش کانون ریزگردها در کرمان در پی وقوع سیلاب های اخیر


مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان در پاسخ به این سوال که با توجه به بارش های اخیر در منطقه جازموریان آیا امسال ریزگردها این منطقه استان را تهدید نخواهد کرد؟ اظهار کرد: - سیلاب ها ضمن داشتن فواید، مضراتی نیز دارند اما در مجموع سیلاب ها باعث جمع شدن ریزگرد می شوند یعنی سیلاب گل و لای را در یک منطقه جمع می کند، لذا احتمال شدت گرد و غبار در مناطقی که سیلاب به وقوع پیوسته وجود دارد و خود این مناطق می توانند بعنوان یک کانون ریزگرد در منطقه تبدیل شوند.

مرجان شاکری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کیفیت هوای شهر کرمان در سال جاری، گفت: از ابتدای فروردین ماه تا روز گذشته (دوم خردادماه) فقط 2 روز ناسالم برای گروه های حساس را در کرمان تجربه کرده ایم و مابقی روزها کیفیت هوای شهر کرمان سالم بوده است.

وی از بارش های سال جاری در جنوب استان سخن به میان آورد و عنوان کرد: بارندگی های سال جاری و حتی چند روز اخیر روی منطقه جازموریان نیز مؤثر بوده است و در حال حاضر مشکلی در خصوص ریزگردها در این منطقه را نداریم.

وی ادامه داد: نمی توانیم مدعی شویم که بارندگی ها جلوی وقوع ریزگردها را گرفته است و حتی ممکن است جمع شدن ریزدانه ها در یک محل، آن منطقه را به یک کانون ریزگرد تبدیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایش کانون ریزگردها در کرمان در پی وقوع سیلاب های اخیر

احتمال افزایش کانون ریزگردها در کرمان در پی وقوع سیلاب های اخیر