مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 خرداد 1398 ساعت 08:452019-05-24پزشكي

مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا، صد در صد قابل پیشگیری است


مشاور عالی وزیر بهداشت در امور اجتماعی شدن سلامت گفت: هدف ما از برگزاری پویش ملی کنترل فشارخون بالا این است که در سال آینده اعلام کنیم، تعداد قابل توجهی از افرادی که در اثر فشارخون فوت کرده یا بیمار و ناتوان شده اند، - کاهش پیدا کرده و این موضوع را به عنوان یکی از دستاوردهای موفق حوزه سلامت معرفی کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمداسماعیل اکبری وی درخصوص بسیج ملی کنترل فشارخون، اظهار کرد: با توجه به حساسیت هایی که در حوزه پاسخگویی به نیازهای عموم مردم در حوزه سلامت وجود دارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه هایی را در دستور کار قرار داده تا با عملیاتی کردن این برنامه ها، جمعیت بیشتری را هدف قرار داده و مردم از خدمات سلامت بهره بیشتری برند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل خطری که به افزایش آمار بیماری های غیرواگیر در کشور دامن می زند، فشارخون بالا است، افزود: فشارخون بالا در سال گذشته 97 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

اکبری با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا، صد در صد قابل پیشگیری است، خاطرنشان کرد: اینکه گفته می شود نیمی از افرادی که مبتلا به فشارخون هستند، از مشکل خود اطلاعی نداشته یا فشارخون خود را درمان و کنترل نمی کنند، خوب نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا، صد در صد قابل پیشگیری است

مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا، صد در صد قابل پیشگیری است