مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 خرداد 1398 ساعت 08:402019-05-24اقتصادي

سامانه ای برای اعلام آمار واقعی بیکاران و شاغلان


دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به کارکردهای مثبت سامانه اشتغال ایرانیان در شناسایی کارجویان و بیکاران، ابراز امیدواری کرد که این سامانه به سرنوشت سامانه جامع روابط کار منجر نشود.

- هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا با مثبت ارزیابی کردن سامانه اشتغال ایرانیان، اظهار کرد: ایجاد این سامانه به شفافیت آمارها و اطلاع رسانی در خصوص تعداد بیکاران و تعداد نیروهای شاغل در کشور کمک می کند و نتایج آن در تصمیم گیری های کلان اقتصادی مؤثر است.

وی ادامه داد: راه اندازی این سامانه وعده ای بود که آقای ربیعی وزیر سابق کار داد و قرار بود بانک اطلاعات مربوط به اشتغال افراد شاغل و بیکار و کسانی که دو شغل دارند، ایجاد شود.

این سامانه امکان برنامه ریزی برای افراد بیکار را فراهم و به شناسایی بنگاه هایی مشکل دار کمک می کند.

به اعتقاد دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، ایجاد سامانه اشتغال ایرانیان به شفافیت آمارهای اشتغال در کشور و تعداد بیکاران کمک می کند.

ابوی گفت: در حال حاضر آمار و ارقام دقیقی از تعداد کارگران به ویژه کارگران غیر رسمی و زیر پله ای نداریم و هرچه هست بر اساس لیست بیمه اولی ها یا بیمه شدگان تأمین اجتماعی است و آن را ملاک اشتغال کشور می دانیم در حالی که باید آمار واقعی بیکاران و شاغلان را داشته باشیم و این س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه ای برای اعلام آمار واقعی بیکاران و شاغلان

سامانه ای برای اعلام آمار واقعی بیکاران و شاغلان