مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 خرداد 1398 ساعت 08:102019-05-24بين الملل

میدان گاز شمال پشت پرده طرح عربستان برای حمله به قطر در سال 2017


روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی، سعودی و قطری نوشت، عربستان در جهت یافتن منبع گاز طبیعی سال 2017 نقشه ای برای حمله به قطر طراحی کرده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزنامه در این گزارش آورده است، طرح سعودی شامل تسلط بر میدان گاز طبیعی شمال قطر بود که بزرگترین میدان گازی جهان محسوب می شود.

طبق نوشته این روزنامه، تسلط بر میدان گازی قطر عربستان را به یکباره به دومین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان تبدیل می کرد.

این روزنامه می نویسد، طرح تسلط بر این میدان گازی جزیی از طرح و نقشه ای بزرگتر برای پایان دادن به مناقشات مرزی بین دو کشور بود.

طبق گفته مقامات سعودی، قطری و آمریکایی، دیدگاه ولیعهد محمد بن سلمان رهبر دوفاکتوی عربستان برای سال 2030 که هدف صادرات گاز تا سال مذکور را در برنامه دارد یکی از دلایلی افتادن به فکر حمله به قطر بود.

این روزنامه افزود، مقامات آمریکایی عربستان را متقاعد کردند که حمله به قطر به منزله نقض گسترده نظم جهانی خواهد بود.

ریاض از کمبود استفاده از ذخایر گاز طبیعی و هزینه بر بودن این موضوع برایش در مقایسه با تولیدکننده بزرگی مثل روسیه رنج می برد در حالی که این کشور پنجمین دارنده ذخایر گاز طبیعی در جهان است اما گاز در مقایسه با نفت منبعی با سود کمتر برای مقامات سعودی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میدان گاز شمال پشت پرده طرح عربستان برای حمله به قطر در سال 2017

میدان گاز شمال پشت پرده طرح عربستان برای حمله به قطر در سال 2017