مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 خرداد 1398 ساعت 12:402019-05-23سياسي

واکنش رییس کانون وکلای مرکز به رأی دیوان عدالت اداری درباره تأسیس موسسات حقوقی


رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به رأی اخیر هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درباره تأسیس موسسات حقوقی توسط افراد غیر وکیل، گفت که رأی صادره به مفهوم پیروزی مؤسسات غیر مجاز و استمرار آنها نخواهد بود.

- عیسی امینی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با رأی اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه تأسیس مؤسسه حقوقی توسط افراد غیر وکیل، مداخله در امر وکالت نیست، اظهار کرد: در موضوع مؤسسات حقوقی غیر مجاز که غالباً بدون حضور وکیل و بعضاً با سابقه شغلی مدیریت، مهندسی، نظامی و غیره توسط موسسین و مدیران آن اداره می شود باید تاکید کنم که این مؤسسات با یک تصمیم اداری توسط مجموعه سازمان ثبت در سال91 شکل گرفتند.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز عنوان کرد: در این مؤسسات که غالباً توسط افراد مسن و میانسال و البته به نام جوانان و اخیراً با عنوان جذب نیروی جوان شکل گرفت، افراد اخراج شده از ادارات، سازمان ها، بازنشسته ها و حتی بعضاً کارچاقکن ها نیز با استثمار وکلای جوان و یا اعضای مرکز مشاوران همراه شده بدون آنکه تحت هیچ نظارتی باشند.

وی خاطرنشان کرد: این مؤسسات با وجود مخالفت و اعتراض مستمر جامعه وکالت به حیات خود ادامه دادند که البته امروز تبدیل به معضل بزرگ برای سلامت قضا و موجب دغدغه مدیران قضایی نیز شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش رییس کانون وکلای مرکز به رأی دیوان عدالت اداری درباره تأسیس موسسات حقوقی

واکنش رییس کانون وکلای مرکز به رأی دیوان عدالت اداری درباره تأسیس موسسات حقوقی