مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 خرداد 1398 ساعت 09:552019-05-23پزشكي

بخشیدن زیباست...


اهدای عضو بخشش بسیار زیبایی است که باید آن را اوج بخشش یک انسان عنوان کرد؛ انسانی که تصمیم گرفته تا کارت اهدای عضو را دریافت کند و یا انسانی که در سخت ترین لحظه زندگی خود تصمیم می گیرد اعضای بدن یکی از عزیزانش را که دچار مرگ مغزی شده ببخشد؛ - اوج زیبایی را منصه ظهور گذاشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ﭘﺪﻳﺪه ﻣﺮگ ﻣﻐﺰی و اﻣﻜﺎن ﺑﻬﺮه ﮔﻴﺮی از آن در ﭘﻴﻮﻧﺪ اﻋﻀﺎ، از ﻣﺪﺗﻬﺎ قبل در ﻣﺤﺎﻓﻞ علمی و اجتماعی ﻣﻄﺮح ﺑﻮده اﺳﺖ.

موضوع پیوند اﻧﺪام های حیاتی ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻗﻠﺐ، ﻛﻠﻴﻪ، رﻳﻪ، ﻛﺒﺪ و ﭼﺸﻢ از ﺑﻴﻤﺎران ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﻣﺮگ ﻣﻐﺰی ﻗﺒﻞ از ﺗﻮﻗﻒ ﻗﻠﺐ، از آن رو ﻛﻪ ﻧﺠﺎت دﻫﻨﺪه ﻓﺮد دﻳﮕﺮی اﺳﺖ، از اﻫﻤﻴﺖ ویژه ای برخوردار اﺳﺖ دکتر شفیعی متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی کبد معتقد است کسانی که اعضای بدن عزیز مرگ مغزی خود را اهدا می کنند صرفا یک اقدام انسان دوستانه انجام می دهند و اظهار کرد: مرگ مغزی به معنی کما نیست بلکه به معنی مرگ است اگر خدایی نکرده برای کسی اتفاق بیفتد با اهدای عضو آن فرد می توان چند نفر بیمار ناتوان را به زندگی برگرداند .

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه امروزه در دنیا پیوند عضو راه درمان برای نارسایی ارگان های بدن است، گفت: پیوند اعضاء جزو اعمال جراحی پیچیده است و همه بیماران با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشیدن زیباست...

بخشیدن زیباست...