مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 ساعت 08:452019-05-22سياسي

شورای امنیت حکم هیات کمکی سازمان ملل برای عراق را تمدید کرد


شورای امنیت سازمان ملل با تصویب متفق القول قطعنامه ای حکم ماموریت هیات کمکی سازمان ملل برای عراق (یونامی) را برای یک سال دیگر و تا تاریخ 31 مه 2020 تمدید کرد.

- شورای امنیت سازمان ملل با تصویب متفق القول قطعنامه ای حکم ماموریت "هیات کمکی سازمان ملل برای عراق" (یونامی) را برای یک سال دیگر و تا تاریخ 31 مه 2020 تمدید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دیان تریانسایاه دجانی، سفیر اندونزی در سازمان ملل که در حال حاضر ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد اظهار کرد: بر طبق نتایج رای گیری انجام شده در شورای امنیت، پیش نویس قطعنامه (تمدید حکم ماموریت هیات یونامی) 15 رای مثبت کسب کرد و به این ترتیب این پیش نویس به اتفاق آرا تصویب و تبدیل به قطعنامه 2470 سازمان ملل در سال 2019 شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک، پیش نویس این قطعنامه با پشتیبانی آمریکا مطرح و در آن خواسته شده، یک گفت وگوی سیاسی فراگیر برای عراق مورد حمایت قرار بگیرد و به دولت عراق برای برگزاری انتخابات کمک شود.

این قطعنامه همچنین یکی از اهدافش تقویت برنامه های امنیتی در عراق با جامعه پذیر کردن دوباره اعضای سابق گروه های تروریستی و پیشبرد توسعه اقتصادی، کمکهای انساندوستانه و حقوق بشر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای امنیت حکم هیات کمکی سازمان ملل برای عراق را تمدید کرد

شورای امنیت حکم هیات کمکی سازمان ملل برای عراق را تمدید کرد