مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 10:552019-05-21دانش

ساخت لنز با کمک نیروی مغناطیس


پژوهشگران آمریکایی به سرپرستی مجتبی فلاحتی دانشمند ایرانی توانستند لنزهایی ارائه دهند که با کمک نیروی مغناطیسی ساخته می شوند و هزینه کمتری در بردارند.

- پژوهشگران آمریکایی به سرپرستی "مجتبی فلاحتی" دانشمند ایرانی توانستند لنزهایی ارائه دهند که با کمک نیروی مغناطیسی ساخته می شوند و هزینه کمتری در بردارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، پژوهشگران دانشگاه ایالتی واشنگتن (WSU) و دانشگاه ایالتی اوهایو (OSU)، روش ساده و کم هزینه ای برای ساخت لنز ابداع کرده اند که می تواند به سازندگان در کاهش هزینه های ساخت لنز کمک کند.

این پژوهش که به سرپرستی مجتبی فلاحتی (Mojtaba Falahati)، پژوهشگر ایرانی دانشگاه ایالتی واشنگتن و لی لی (Lei Li)، استادیار این دانشگاه صورت گرفته، یک قالب مایع را نشان می دهد که می توان آن را با کمک آهن ربا شکل داد و لنزهایی را در شکل ها و اندازه های گوناگون ابداع کرد.

لنزهای باکیفیت، در موارد گوناگون از جمله دوربین، خودروهای خودران و تقریباً همه زمینه های علم رباتیک به کار می روند اما قالب های قدیمی و فرآیندهای ریخته گری که برای ساخت این لنزها به کار می روند، به فلزات پیچیده و پر هزینه ای نیاز دارند؛ در نتیجه سازندگان ترجیح می دهند بیشتر به تولید انبوه یک نوع لنز بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت لنز با کمک نیروی مغناطیس

ساخت لنز با کمک نیروی مغناطیس