مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 ساعت 12:402019-05-20دانش

انجام نزدیک به 5 هزار پیوند کبد طی 26 سال گذشته در فارس


مدیر واحد فناوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از سال 72 تا پایان فروردین 98 حدود چهار هزار و 933 پیوند کبد در استان انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیاوش غلامی دوشنبه 30 اردیبهشت در یک کنفرانس خبری که به مناسبت روز ملی اهدای عضو برگزار شد به پیشتازی کلانشهر شیراز در پیوند اعضا اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین پیوندهای اعضای ایران در شیراز انجام شده است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 900 پیوند در بیمارستان پیوند اعضای شیراز انجام می شود، افزود: بیش از سه سال متوالی است که بخش پیوند کبد این بیمارستان رتبه نخست دنیا را به خود اختصاص داده است.

مدیر واحد فناوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به لیست بیماران در انتظار پیوند در استان فارس هم اشاره و اعلام کرد که هم اینک 500، 300، 50، 60 و 20 بیمار به ترتیب در انتظار پیوند کبد، کلیه، قلب، پانکراس و روده قرار دارند.

غلامی با بیان اینکه بیش از 85 درصد پیوند کبد در بیمارستان پیوند اعضای شیراز موفقیت آمیز بوده است، یادآور شد: 10 درصد از پیوندهای اعضا در فارس در سال گذشته از بستگان درجه یک انجام شده است.

او با یادآوری اینکه در 95 درصد از پیوندهای کلیه انجام شده در فارس، عضو متعلق به بیمار مرگ مغزی است، به عضویت 250 هزار دارنده کارت اهدای عضو در فارس اشاره و بیان کرد که فارس در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام نزدیک به 5 هزار پیوند کبد طی 26 سال گذشته در فارس

انجام نزدیک به 5 هزار پیوند کبد طی 26 سال گذشته در فارس