مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 ساعت 03:452019-05-20اقتصادي

پیش نیازهای افزایش قیمت بنزین


عضو حقوقی کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران معتقد است باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور برنامه ریزی برای رساندن قیمت بنزین به سطح فوب خلیج فارس به یک برنامه جامع و طرح زیرساختی فراتر از قانون هدفمندی یارانه ها نیاز دارد که همه ابعاد آن بررسی شده، - همه زوایا و اجزا را پوشش دهد و به طورکامل اطلاع رسانی و تبیین شود.

امیر محمد اسلامی درگفت وگو با ایسنا، درباره عوامل مؤثر در قیمت تمام شده بنزین درکشور، اظهارکرد: درهر بازاری برای قیمت گذاری یک کالا نیاز به بررسی عوامل چندگانه وجود دارد.

دررابطه با بنزین نیز همین موضوع صدق کرده و بررسی ها نشان می دهدکه مسائل مختلفی دراین قیمت نهایی تأثیرات جدی دارد.

وی بابیان این که بنزین در اقتصاد ایران یک کالای استراتژیک به شمارمی رود، توضیح داد: جدای از آنکه چه عواملی برقیمت تمام شده بنزین اثردارد، قبل از رسیدن به نرخ نهایی این کالا بررسی تأثیر قیمت بنزین بر دیگر شاخص های اقتصادی جامعه نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

این کارشناس حوزه انرژی با افسانه خواندن و عددسازی توصیف کردن رقم 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و با تاکید براین که برخلاف برخی تصورها و تبلیغات رایج، یارانه بنزین عملاً به شکل نقدی پرداخت نمی شود، تصریح کرد: در قیمت بنزین، شرایط عمدتاً این طور نیست که دولت یک یارانه نقدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش نیازهای افزایش قیمت بنزین

پیش نیازهای افزایش قیمت بنزین