مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 ساعت 11:352019-05-19پزشكي

نانوایی ها کمک کنند نان کم نمک به دست مردم برسد


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه شیوع فشار خون بالا در ایران حدود 18 درصد گزارش شده و مصرف زیاد نمک، یکی از دلایل اصلی آن به شمار می رود، - در عین حال به میزان دریافتی نمک از نان های مصرفی اشاره کرد و از نانوایی ها خواست تا کمک کنند که نان کم نمک به دست مردم برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهرا عبداللهی به مناسبت برگزاری بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: بیماری های قلبی عروقی، علت اصلی یک سوم موارد مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر و علت اصلی مرگ در افراد بالای 30 سال و دومین عامل مرگ در افراد 15 تا 59 ساله محسوب می شود.

80 درصد مرگ و میرها در بیماری های قلبی-عروقی ناشی از فشار خون بالا، مصرف سیگار و کلسترول بالا رخ می دهد.

وی با بیان اینکه فشار خون بالا علت 6.

7 میلیون مرگ زودرس و 92 میلیون ناتوانی و عوارض ناشی از بیماری در جهان بوده است، افزود: بیماری های قلبی-عروقی، شایع ترین علت مرگ و میر در جهان است، از طرفی حدود 80 درصد مرگ و میرها در بیماری های قلبی-عروقی ناشی از فشار خون بالا، مصرف سیگار و کلسترول بالا رخ می دهد که از میان این سه علت، فشار خون بالا مهم ترین علت مستقیم در مرگ و میر در کل دنیا است.

عبداللهی بیان کرد: شیوع فشار خون بالا در ایران حدود 18 درصد گزارش شده و مصرف زیاد نمک یکی از دلایل اصلی آن به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوایی ها کمک کنند نان کم نمک به دست مردم برسد

نانوایی ها کمک کنند نان کم نمک به دست مردم برسد