مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 ساعت 09:102019-05-18پزشكي

هشدار درباره مصرف «قرص شب امتحانی»


هر سال با آغاز فصل امتحانات و کنکور، مصرف قرص «ریتالین» هم در بین دانش آموزان و دانشجویان افزایش یافته و برخی برای شب بیداری و درس خواندن و افزایش تمرکزشان، - هر سال با آغاز فصل امتحانات و کنکور، مصرف قرص ریتالین هم در بین دانش آموزان و دانشجویان افزایش یافته و برخی برای شب بیداری و درس خواندن و افزایش تمرکزشان، از این قرص استفاده می کنند، اما شاید هیچ وقت به عوارض خطرناک ریتالین فکر هم نکنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیش از این دکتر ایرج حریرچی-معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرده بود که گزارشاتی وجود دارد که نشان می دهد، فروش این دارو در زمان برگزاری امتحانات تا 50 درصد افزایش می یابد.

همچنین مطالعات در داخل کشور نشان می­ دهند مصرف ریتالین در برخی دانشجویان بعد از الکل، مواد خانواده حشیش، تریاک و ترامادول رتبه پنجم را به خود اختصاص می دهد.

عوارضی چون تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، بی خوابی، افزایش اضطراب، احساس سرگیجه و سردرد، خارش و ایجاد جوش های پوستی و در مواردی بروز حالت های روان پریشی از جمله تبعاتی است که می توان برای سوءمصرف این قرص شب امتحانی برشمرد.

در عین حال طبق گفته کارشناسان، عوارض مصرف طولانی مدت ریتالین یا مقدار زیاد و خودسرانه آن می تواند از این هم خطرناک تر باشد و حتی موجب مرگ در نوجوانان و جوانان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره مصرف «قرص شب امتحانی»

هشدار درباره مصرف «قرص شب امتحانی»