مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اردیبهشت 1398 ساعت 07:302019-05-17اقتصادي

واردات خودروهای دست دوم، دردی از بی خودرویی اقشار کم درآمد دوا نمی کند


یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی دردی از بی خودرویی اقشار کم درآمد دوا نمی کند.

- محمدحسین فرهنگی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح پیشنهاد واردات خودروهای دست دوم برای ساماندهی بازار خودرو، گفت: در شرایطی که قیمت ارز بالاست برای تجار و واردکنندگانی که در پی واردات خودرو یا هر کالای ارزان قیمت دیگری هستند، واردات خودرو توجیه پذیر نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: البته این موضوع برای سرمایه های سرگردان در اختیار سرمایه داران و طبقه برخوردار، توجیه پذیر است اما لازمه آن خروج ارز از کشور است.

وی ادامه داد: واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی دردی از بی خودرویی اقشار کم درآمد دوا نمی کند.

با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و قیمت بالای دلار و یورو، واردات خودروی خارجی بی ارزش هم به دلیل تعرفه بالای واردات، افزایش قیمت قابل توجهی پیدا کرده و از دسترس اقشار متوسط جامعه خارج می شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عین حال خواستار تصمیم گیری سنجیده، محتاطانه و هوشمندانه در واردات خودروهای دست دوم خارجی شد و افزود: با توجه به موجودی ارزی کشور در کالاهایی که آسیب چندانی به اقتصاد نمی زند نباید بر واردات سخت گرفت چرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات خودروهای دست دوم، دردی از بی خودرویی اقشار کم درآمد دوا نمی کند

واردات خودروهای دست دوم، دردی از بی خودرویی اقشار کم درآمد دوا نمی کند