مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 ساعت 10:202019-05-15پزشكي

مشکلات اقتصادی؛ عامل مهم بروز خشونت در خانواده


عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری مهم ترین عامل اعمال خشونت در خانواده را مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: انسان همواره سلسله مراتبی از نیازها را دارد که پایین ترین و پایه ای ترین این نیازها، - نیازهای فیزیولوژیکی اعم از خوراک، پوشاک و … است و نیازهای امنیتی و عاطفی در رده های بالاترِ این تقسیم بندی قرار می گیرند.

پروین فرج زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در تبیین واژه خشونت، اظهار کرد: خشونت به هر نوع تسلط روانی و جسمی بر افراد دیگر و تحمیل آسیب های جسمی و روانی عمدی اطلاق شده که دو نوع خشونت کلامی و خشونت جسمی و فیزیکی اعم از ضرب و شتم، قتل و … را شامل می شود.

وی با اشاره به عوامل متعدد بروز خشونت و پرخاشگری، اعم از عوامل محیطی و شناختی، تصریح کرد: غریزی بودن پرخاشگری یکی از این عوامل است که ریشه در ذات و فطرت انسان ها دارد و انسان به طور ذاتی برای دفاع و صیانت از حیات خود نیروی ویرانگر درونی را در قالب پرخاشگری ظاهر می کند.

فرج زاده ناکامی را عامل دیگر خشونت عنوان کرد و افزود: ناکامی حتی گاه عینیت حقیقی ندارد و انسان از لحاظ ذهنی و روانی گمان می کند که دچار شکست شده و همین تلقی او را به سمت پرخاشگری و خشونت سوق می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات اقتصادی؛ عامل مهم بروز خشونت در خانواده

مشکلات اقتصادی؛ عامل مهم بروز خشونت در خانواده