مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اردیبهشت 1398 ساعت 15:402019-05-14اقتصادي

کاهش 50 درصدی هزینه های حمل بار معادن گل گهر با طرح محققان دانشگاهی


دانشیار دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود از باربری پیوسته و حمل با نوار نقاله به عنوان راهکار پیشنهادی دانشگاه صنعتی شاهرود برای کاهش هزینه و زمان حمل بار در معادن روباز و از جمله معادن گل گهر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید محمد اسماعیل جلالی با اشاره به قرارداد پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود با شرکت معدنی صنعتی گل گهر، اظهار کرد: یکی از مشکلات ذاتی معادن روباز، افزایش عمق معدن با زیاد شدن عمر آن ها است؛ چرا که این امر سبب طولانی تر شدن مسیرهای باربری و افزایش زمان حمل بار و افزایش تعداد کامیون ها می شود که با توجه به هزینه های بالای سرمایه گذاری و تأمین کامیون ها، این سیستم حمل و نقل در شرایطی صرفه اقتصادی خود را از دست می دهد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه معدنی گل گهر، یکی از بزرگ ترین مجموعه های معدنی سنگ آهن کشور است که متشکل از 6 معدن مختلف است، افزود: معدن شماره یک گل گهر سیرجان، با ذخیره 200 میلیون تن سنگ آهن به عنوان یکی از بزرگترین معادن روباز کشور، در حال حاضر با مشکل افزایش فواصل حمل و کاهش صرفه اقتصادی سیستم حمل کامیونی مواجه شده است.

دانشیار دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود یکی از راهکارهای مقابله با این مشکل را استفاده از سیستم های حمل پیوسته برشمرد و خاطرنشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی هزینه های حمل بار معادن گل گهر با طرح محققان دانشگاهی

کاهش 50 درصدی هزینه های حمل بار معادن گل گهر با طرح محققان دانشگاهی