مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 ساعت 13:502019-05-13اجتماعي

ساماندهی و احیای بافت روستای تاریخی اوشتبین


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ساماندهی و احیای بافت روستای تاریخی اوشتبین در راستای حفاظت و نگهداری از معماری بومی و بافت تاریخی روستاها خبر داد.

- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد ساماندهی و احیای بافت روستای تاریخی اوشتبین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ساماندهی و احیای بافت روستای تاریخی اوشتبین در راستای حفاظت و نگهداری از معماری بومی و بافت تاریخی روستاها خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرتضی آبدار اظهار کرد: روستای تاریخی اوشتبین واقع در جوار رود ارس از زیباترین روستاهای پلکانی کشور به شمار می رود که به دلیل برخورداری از بافت تاریخی ارزشمند و چشم اندازی زیبا که ترکیبی از معماری بومی و سنتی در کنار عناصر طبیعی است، به عنوان یکی از مهم ترین قطب های گردشگری استان شناخته شده و در طول سال به ویژه تعطیلات تابستان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور این منطقه خوش آب و هوا را برای سفر انتخاب می کنند.

آبدار با تاکید بر ضرورت حفاظت از الگوهای معماری سنتی بافت روستای تاریخی اوشتبین، اظهار کرد: خانه ها در این روستا در شیب تند روستا واقع شده و نمای پلکانی زیبایی را ایجاد کرده اند، با توجه به این که تداوم سنت و حفظ اصالت ها هنوز در اسلوب سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی و احیای بافت روستای تاریخی اوشتبین

ساماندهی و احیای بافت روستای تاریخی اوشتبین