مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 ساعت 02:452019-05-12اقتصادي

فولاد کیلویی چند؟


در حالیکه فولادسازان می گویند فولاد در بازار داخلی به مراتب ارزان تر از قیمت های جهانی عرضه می شود، خودروسازان می گویند که فولاد موردنیازشان را با قیمت جهانی تهیه می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به افزایش نرخ ارز، تولیدکنندگان فولاد تمایل بیشتری به صادرات محصولات فولادی به جای عرضه به بازار داخل پیدا کرده اند و حتی برای پاسخگویی به نیاز بازار داخلی، مبنای قیمت را قیمت های جهانی قرار می دهند.

در پیگیری های صورت گرفته، انجمن فولادسازان این موضوع را تکذیب کرد؛ با این حال انجمن خودروسازان بر این موضع تاکید می کند.

در زیر روایت متناقض دو انجمن صنعتی را از قیمت و وضعیت عرضه فولاد در داخل می خوانید: بهادر احرامیان- نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران - اظهار کرد: اینکه تولیدکنندگان فولاد بخواهند برای عرضه فولاد در بازارهای داخلی قیمت بازار جهانی را مبنا قرار دهند؛ صحیح نیست.

اگر روی اعداد و ارقام راستی آزمایی صورت گیرد، مشخص خواهد شد که به طور میانگین قیمت فولاد در بازار ایران در مقایسه با دنیا، ارزان ترین است.

به طور مثال در بازار داخلی قیمت میلگرد ساختمانی که پرمصرف ترین کالای فولادی است، در سال 1397 تقریباً معادل قیمت براده جهانی بوده و این مهم در مقایسه با سایت ها و آماری که اعلام می شود، به راحتی قابل مقایسه و را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فولاد کیلویی چند؟

فولاد کیلویی چند؟