مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1398 ساعت 08:202019-05-08پزشكي

یک نسخه طلایی


عضو مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: زعفران یک گیاه دارویی مهم است که از گذشته های دور تا کنون در کشورهای کشورهای حاره و نیمه حاره برای درمان برخی از انواع بیماری ها در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می گرفته است.

- مهدی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه استفاده از زعفران برای دستیابی به اهداف درمانی به دوران روم و یونان باستان برمی گردد، افزود: از زعفران برای درمان مشکلات شکمی، نفخ، سرفه، کولیک، بیخوابی، بیماری های قلبی و همچنین به عنوان داروی مسکن و آرامبخش و استفاده از خواص قی آور آن استفاده می شده است.

عضو مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده از زعفران در طب سنتی چین نیز بسیار مرسوم بوده و در کتاب طب سنتی چینی با عنوان یی-لین-جی-یاو که در زمان سلسله مینگ (قرن شانزدهم) نوشته شده به این گیاه دارویی اشاره شده است.

ابراهیمی ادامه داد: در این کتاب طب چینی، اثرات زعفران بر بهبود گردش خون به منظور از بین بردن خون ایستایی بطور مشروح توضیح داده شده است.

وی اظهار کرد: در طب اسلامی نیز یکی از مهم ترین کتاب های پزشکی، کتاب القانون یا قانون در طب ابوعلی سینا است که در آن به توضیح 800 داروی طبیعی پرداخته شده و بخشی مجزا از این کتاب به بیان خواص درمانی زعفران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نسخه طلایی

یک نسخه طلایی