مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اردیبهشت 1398 ساعت 12:052019-05-06اجتماعي

مالچ پاشی خوب یا بد؟


سال های متمادی است که کانون های گرد و غبار به علت تخریب محیط زیست و فرسایش خاک به وجود آمده و گردوغبار ناشی از آن ها بر سلامت و اقتصاد تأثیر مخرب بر جای گذاشته و هر از چند گاهی بخش عمده ای از آسمان را تیره و تار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این میان برای مقابله با فرسایش خاک و جلوگیری از حرکت ماسه های روان نسخه ای به نام مالچ (Mulch ) پاشی آن هم مالچ نفتی تجویز شده است که اگر به صورت صحیح هم انجام پذیرد باز هم مخالفانی دارد.

حالا حکایت تالاب جازموریان که یکی از مناطق تولید ریزگرد در کشور به شمار می رود نیز همین شده است و از دیدگاه مردم این منطقه مالچ پاشی در این منطقه علاوه بر آن که دردی از مردم را دوا نکرده و در واقع ریزگردها را کاهش نداده است بلکه به نظر می رسد طی سال های آینده عوارض مهلکی، هم برای محیط زیست و هم برای مردم محروم منطقه در پی داشته باشد.

دکتر کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران معایب مالچ پاشی را چندین برابر محاسنش می داند و اظهار می کند که مالچ پاشی خیانتی بس بزرگ و نابخشودنی است.

رویه زیست محیطی در طرح های مالچ پاشی، به سمت مالچ های بیولوژیک است مجتبی سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه جیرفت و دکترای بیابان زدایی در گفت وگو با ایسنا گفت: رویه زیست محیطی در طرح های مالچ پاشی، به سمت مالچ های بیولوژیک است و استفاده از مالچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالچ پاشی خوب یا بد؟

مالچ پاشی خوب یا بد؟