مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اردیبهشت 1398 ساعت 03:102019-05-05اقتصادي

سازمان 60 ساله به زانو درمی آید؟


بازار نفت به دلیل تحولات سیاسی اخیر تا جایی ملتهب شده که نگرانی هایی درباره انحلال اوپک، این سازمان نفتی 60 ساله به وجود آمده است.

سنگ بنای این نگرانی توسط آمریکا گذاشته شد اما عملکرد برخی اعضا به آن دامن زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمریکا با خروج از برجام در سال گذشته و آغاز تحریم های نفتی علیه ایران، سنگ بنای التهاب در بازار جهانی نفت که با تعهد کاهش تولید اوپک به تازگی سر و سامان یافته بود را بنا گذاشت.

هدف، حذف نفت ایران از بازارهای جهانی بود و برای رسیدن به این هدف از برخی اعضای اوپک خواست تا تولید خود را برای جبران خلأ نفت ایران افزایش دهند.

از اینجا بود که نقش اعضای اوپک در بازی سیاسی آمریکا آغاز شد و عربستان میزان تولید خود را به رقم بی سابقه 11 میلیون بشکه در روز رساند.

این شاید نخستین و جدی ترین اقدام عربستان برای همراهی با آمریکا برای حذف نفت ایران از بازارهای جهانی و به تبع آن پشت پا زدن به تعهد 60 ساله اوپک بود.

البته به نظر می رسد حمایت عربستان از آمریکا همچنان ادامه دارد؛ به طوری که کاخ سفید در اطلاعیه ای که برای عدم تمدید معافیت هایی که به مشتریان نفتی ایران داده بود، صادر کرد به نقش عربستان اشاره کرده و تاکید کرده بود ایالات متحده آمریکا به همراه عربستان سعودی و امارات متحده عربی، سه تولید کننده بزرگ انرژی و هم چنین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان 60 ساله به زانو درمی آید؟

سازمان 60 ساله به زانو درمی آید؟