مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اردیبهشت 1398 ساعت 12:302019-05-05فرهنگي

بنان همان کاری را با آواز کرد که نیما یوشیج با شعر


« غلامحسین بنان در بین تمامی آوازخوانان یکصد و چهارده سالی که از تاریخ ضبط موسیقی در ایران می گذرد یکی از خوانندگان ویژه و بلکه شاید خاص ترین آن ها بوده باشد.

- غلامحسین بنان در بین تمامی آوازخوانان یکصد و چهارده سالی که از تاریخ ضبط موسیقی در ایران می گذرد یکی از خوانندگان ویژه و بلکه شاید خاص ترین آن ها بوده باشد.

اما چرا اینچنین است؟ چه ویژگی هایی در شخصیت هنری و آثار، صدا و بخصوص آوازهای بنان است که او را خاص و بلکه خاص ترین نشان می دهد؟ امروز (15 اردیبهشت ماه) سالروز تولد غلامحسین بنان است به همین مناسبت علی شیرازی خواننده و آوازپژوه یادداشتی را درباره او نوشته و آن را برای انتشار در اختیار ایسنا قرار داده است.

در ادامه می توانید متن این یادداشت را بخوانید: شکل گیری و سپس ظهور شخصیت هنری و آوازی بنان تقریباً هم زمان است با مدرنیزاسیون ایران.

به یک معنا ایران جدید (از اواخر دوره قاجار با ورود سینما و پدیده ضبط صوت و قبل از آن هم عکاسی به کشور) به همراه تأسیس دارالفنون توسط میرزاتقی خان امیرکبیر در دوره صدارتش در زمان ناصرالدین شاه و دیگر ظواهر مدرن شدن ایران، نشان از ضرورت تغییر (به معنای به روز شدنِ) هنر موسیقی ملی ما داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنان همان کاری را با آواز کرد که نیما یوشیج با شعر

بنان همان کاری را با آواز کرد که نیما یوشیج با شعر