مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اردیبهشت 1398 ساعت 11:152019-05-05پزشكي

ماما، فرشته ای سبزپوش


ماما، فرشته ای سبزپوش بوده که به نوزاد دنیایی جدید با همه زیبایی هایش هدیه می دهد؛ او فرشته ایثارگری است که نبض حیات را با دست های پرتوان خود در دامان مادر به امانت می نهند.

- در هر لحظه، نوزاد یا نوزادانی در گوشه و کنار دنیا متولد می شوند حادثه ای که کثرت و قدمت آن باعث شده است تا عظمت این بزرگترین معجزه خلقت از چشمها پنهان بماند.

آری! تولد بزرگترین، باشکوه ترین و بحرانی ترین لحظه زندگی و قدیمی ترین تجربه بشری است و در میان مشاغل نیز مامایی یکی از قدیمی ترین مشاغل است.

چون از قدیم، عده ای از زنان بودند که به علت تجربه بسیار و اطلاع از داروهای گیاهی و تأثیرات آن ها، به زنان دیگر کمک می کردند تا وضع حمل آسان تر و ایمن تری داشته باشند.

امروزه مامایی دانشی است که بر مشاهده، آموزش، پیشگیری، تحقیق، تشخیص و درمان استوار شده است.

مامایی یکی از زیرمجموعه های علوم پزشکی است که نقش های بسیار گسترده ای اعم از نقش مشاوره ای، آموزشی، مراقبتی، حمایتی، درمانگری و تحقیقاتی است.

البته همه این نقش ها در ارتباط با مادر و کودک مفهوم پیدا می کند یعنی ماما به مشاوره قبل، بعد و هنگام ازدواج، آموزش نحوه تنظیم خانواده، مراقبت در دوران بارداری، زایمان طبیعی و مراقبت بهداشتی مادر و کودک و آموزش به دختران در زمینه بهداشت دوران بلوغ و پس از آن می پرداز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماما، فرشته ای سبزپوش

ماما، فرشته ای سبزپوش