مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اردیبهشت 1398 ساعت 09:102019-05-05پزشكي

مامایی درک زیباترین لحظه زندگی است


مامایی درک لحظه تولد و حیات است که خداوند به هر موجودی عطا می کند و مراقبت های مامایی از ابتدا تا انتهای عمر را شامل می شود.

- زینب مشایخ -کارشناس مامایی و مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قزوین- در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مامایی درک لحظه تولد، حیات و با ارزش ترین نعمتی است که خداوند به هر موجودی عطا می کند؛ وقتی واژه مامایی را می شنویم تنها هنگام زایمان به ذهن خطور می کند.

وی با اشاره به اینکه مراقبت های مامایی از ابتدا تا انتهای عمر را شامل می شود، ادامه داد: خدمات مامایی شامل مراقبت های دوران بلوغ، نوجوانی، ازدواج، پیش از بارداری، دوران بارداری و یائسگی است.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قزوین عنوان کرد: بر اساس استانداردهای جهانی زایمان طبیعی باید توسط ماما و زایمان های پرخطر توسط متخصصین زنان و زایمان انجام شود که در ایران بر اساس قوانین، متخصصان زنان، زایمان های طبیعی را انجام می دهند که این امر مطابق استانداردهای جهانی نیست.

وی یادآور شد: آمار سزارین در ایران بالاست ولی طی سال های اخیر با تصویب قوانین و آموزش مادران، از میزان آن کاسته شده است ولی با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

مشایخ بیان کرد: در چند سال اخیر تعداد ماماهای زیادی فارغ التحصیل شده اند ولی در حال حاضر به علت قوانین نادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مامایی درک زیباترین لحظه زندگی است

مامایی درک زیباترین لحظه زندگی است