مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اردیبهشت 1398 ساعت 01:302019-05-01دانش

امکان پردازش سریع و شبیه سازی های پیچیده مغزی با سرور محاسباتی در کشور فراهم شد


محققان کشورمان بر اساس پروژه بین المللی Human Connectome Project (پروژه مشترک انسانی)، موفق به راه اندازی سرور محاسباتی مغز شدند؛ استفاده از این زیرساخت، - محققان کشورمان بر اساس پروژه بین المللی Human Connectome Project (پروژه مشترک انسانی)، موفق به راه اندازی سرور محاسباتی مغز شدند؛ استفاده از این زیرساخت، امکان پردازش سریع، تحلیل، محاسبات و شبیه سازی های سنگین و پیچیده مغزی را برای محققان کشور فراهم می کند.

رضا خسروآبادی، استادیار پژوهشکده علوم شناختی مغز دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا، زمینه فعالیت خود را مدل سازی کارکردهای عالی شناختی مغز دانست و گفت: این مطالعات بیشتر با تصویربرداری از مغز همراه است و در این مطالعات داده های مغزی از روش های الکتریکی و انسفالوگرافی و روش های تصویربرداری استفاده می شود.

خسروآبادی با بیان اینکه بر روی این داده ها روش های محاسباتی انجام می شود، اظهار کرد: از این طریق می توانیم مکانیزم مغز را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در این مطالعات هم بر روی حوزه های درمانی بیماری های مغزی و هم تشخیصی مطالعاتی را اجرایی کردیم، یادآور شد: در تلاش هستیم که با درک مکانیزم های مغزی برای درمان اختلالاتی چون اوتیسم و بیش فعالی راهکارهای درمانی ارائه دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان پردازش سریع و شبیه سازی های پیچیده مغزی با سرور محاسباتی در کشور فراهم شد

امکان پردازش سریع و شبیه سازی های پیچیده مغزی با سرور محاسباتی در کشور فراهم شد