مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اردیبهشت 1398 ساعت 10:152019-04-26سياسي

ضرورت گسترش صنعت توریسم با تکیه بر انضباط دینی


معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور بر گسترش صنعت توریسم با تکیه بر انضباط دینی تاکید کرد و گفت: متاسفانه هستند کسانی که فریاد گسترش صنعت توریسم را بدون توجه به انضباط دینی سر می دهند، - در حالی که آیات و روایات متعددی در این رابطه داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام محمدحسن زمانی در آیین اختتامیه نخستین همایش بین المللی فقه گردشگری در تبریز، اظهار کرد: در قرآن کریم 10 واژه مفهوم گردشگری را مطرح کرده که شامل سیر، سیاحت، سفر، اسرا، هجرت، رحل و ارتحال، ذهاب، خروج، توجه و ارائه است.

وی با بیان این که گردشگران در فرآیند گردشگری با تاریخ بشریت، اقوام ، فرهنگ ها، ادیان، مذاهب و… آشنا می شوند، افزود: انسان با سیر و سیاحت به تمامی پهنه های جهان رفته و دنیایی از دانش و آگاهی را جمع می کند.

وی با اشاره به اهداف سفر از منظر اسلام گفت: مشاهده کیفیت شگفت آفرینش و توجه به حضور خدا و توانمندی او در بازآفرینی خلقت، مشاهده آثار باستانی اقوام و تمدن ها، مشاهده عینی شکست پذیری قدرت های فراعنه و پادشاهان بزرگ تاریخ و در نتیجه پوشالی دیدن ابرقدرت های کنونی عالم و بادکنکی بودن نعره های سردمدارانی چون آمریکا از جمله این اهداف است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور عبرت گیری از تاریخ به عنوان چراغ راه آینده، سلامتی و نشاط، تجارت و درآمد اقتصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت گسترش صنعت توریسم با تکیه بر انضباط دینی

ضرورت گسترش صنعت توریسم با تکیه بر انضباط دینی