مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 10:152019-04-24پزشكي

احتمال شیوع وبا و بیماریهای روده ای در مناطق سیل زده/امدادرسانی 250 هزار سیل زده


سیلاب در خوزستان به سوی خلیج فارس در حرکت است و حالا به جنوب خوزستان رسیده است.

- به گفته مسئولین، سدها شرایط پایداری دارند و سیل بندهای اطراف شهرها هم حراست می شوند و هم تقویت اما با این همه درست است که خوزستان از وضعیت اضطراری خارج شده اما هنوز در حالت بحران قرار دارد.

سیل، روح، روان و مال خسارت دیده ها را با خود برده و علاوه بر آن زیرساخت روستاها از بین رفته است و برخی سیل دیدگان در همین شرایط به روستاهایشان برگشته اند.

آنها هم که برنگشته اند و هنوز در 32 اردوگاه ساکن اند، به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز در شرایط اضطراری قرار دارند و از زمان مورد نیاز جهت تبدیل اردوگاه اضطراری به موقت گذشته اند چرا که باید اردوگاه ها به شکل موقت تعیین تکلیف می شدند اما این کار نشده است و احتمال بروز بیماری های روده ای و وبا در میان آنان زیاد است.

همچنین با توجه به نبود سیستم سرمایشی در برخی چادرهای اسکان، وضعیت برای مادران و کودکان مناسب نیست؛ هنوز بعد از یک ماه از وقوع سیل، مشکل سرویس بهداشتی و حماام در برخی اردوگاه ها وجود دارد و نیازهای اردوگاه ها به روز رسانی و راستی آزمایی نشده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از چهارم فروردین ماه تاکنون به 45 هزار خانوار شامل 250 هزار و 116 نفر امدادرسانی شده است و همچنین در این مدت 6


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال شیوع وبا و بیماریهای روده ای در مناطق سیل زده/امدادرسانی 250 هزار سیل زده

احتمال شیوع وبا و بیماریهای روده ای در مناطق سیل زده/امدادرسانی 250 هزار سیل زده