مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 09:402019-04-24سياسي

ضرورت اجرای برنامه های فناورانه برای حداکثر پایداری و ماندگاری آب در تالاب هامون


دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست با اشاره به وضعیت فعلی تالاب هامون گفت: با عملیاتی کردن الگوی فناورانه اجراشده در ارومیه و خوزستان، - حداکثر پایداری و ماندگاری آب در تالاب هامون نیز ایجاد خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر نادرقلی ابراهیمی درحاشیه کنفرانس بین المللی گردوغبار در جنوب غرب آسیا که در دانشگاه زابل برگزار گردید، در جمع خبرنگاران، افزود: ما در شرایطی قرار گرفتیم که علاوه بر شرایط تغییر اقلیم، دستکاری بشر بر روی حوزه ها و بی نظم کردن حوزه های آبخیز هم اراضی و مراکز ما را متاثر کرده است، مثلاً در منطقه سیستان کاهش ورودی حق آبه مسلم ما از کشور همسایه را منجر شده است، در حالی که این حق آبه هم قانونی و هم علمی است.

منطقه سیستان قبلاً به واسطه این حق آبه هم در دریاچه هامون و هم در کل منطقه یکی از مناطق مستعد کشاورزی و تولید مرتع و واحدهای بزرگ دامداری بوده که استان های مجاور را پوشش می داده است.

وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که دخالتهای بشری را در اقلیم به حداقل برسانیم و باتوجه به شرایط طبیعی امکان استفاده بهتر از نزولات جوی را فراهم کنیم، براین اساس در معاونت علمی ریاست جمهوری در ستادی که ستاد توسعه فناوری آب و خشکسالی فرسایش و محیط زیست است، عمدتاً به بحثهای فناورانه ای می پردازیم که بتوان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اجرای برنامه های فناورانه برای حداکثر پایداری و ماندگاری آب در تالاب هامون

ضرورت اجرای برنامه های فناورانه برای حداکثر پایداری و ماندگاری آب در تالاب هامون