مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 17:152019-04-23اقتصادي

صحیح نیست در شرایط کنونی جامعه، ناامیدی را ترویج دهیم


رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که با وجود تمامی مشکلات، حوزه سلامت به خوبی خودش را سرپا نگه داشته است، گفت: به طور کلی هزینه ارائه خدمات سلامت از تورم تبعیت نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد حسین صومی در نشست خبری همزمان با آغاز هفته سلامت با اشاره به اثر تغییرات ارزی بر خدمات سلامت، اظهار کرد: ارایه خدمات بهداشتی سطح اول همچنان رایگان بوده و در تمامی مراکز بهداشتی شهری و روستایی پزشکان همواره حضور دارند.

وی دراین رابطه ادامه داد: هزینه ارائه خدمات غیر از حوزه دارو و پزشکی نیز بیش از 45 درصد افزایش داشته، اما این افزایش هزینه ای به مردم تحمیل نکرده است.

امسال هم متوسط افزایش هزینه ها حدود 11 درصد بوده و در کنار افزایش هزینه‎ها تعداد بستری های 12 ماهه سال گذشته به نسبت سال 96، افزایش هفت درصدی و تعداد مراجعان برای گرفتن تخفیف نیز افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به این موضوع که در سیستم بهداشتی ایران، درمان بر پیشگیری پیشی گرفته است، گفت: کاهش نرخ مرگ و میر مادران باردار، نوزادان، ریشه کن شدن قابل توجه بیماری های واگیردار مثل حصبه و سرخک و همچنین چرخه واکسیناسیون کامل، نشان دهنده اهمیت پیشگیری و آموزش اصول بهداشتی در نظام سلامت کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صحیح نیست در شرایط کنونی جامعه، ناامیدی را ترویج دهیم

صحیح نیست در شرایط کنونی جامعه، ناامیدی را ترویج دهیم