مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 13:462019-04-23پزشكي

کاهش میزان مرگ کودکان یک تا 59 ماهه در دشتستان


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از کاهش میزان مرگ کودکان یک تا 59 ماهه در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، ماریا خویشدوست اظهار داشت: در شهرستان دشتستان با برگزاری کمیته ها و بررسی مشکلات، همچنین ارائه آموزش ها خصوصاً پیشگیری از سوانح و حوادث به خانواده ها، میزان مرگ کودکان یک تا 59 ماهه از 7٫3 در هزار تولد زنده در سال 96، به 6٫3 در هزار تولد زنده در سال 97 رسیده است که بالاترین علل آن همانند آمار کشوری به ترتیب ناهنجاری های مادرزادی و سوانح و حوادث است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: بر اساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت، سوانح و حوادث غیر عمدی یکی از مهم ترین علل مرگ در بین کودکان یک تا 59 ماهه است.

خویشدوست افزود: بر اساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت سوانح و حوادث غیر عمدی یکی از مهم ترین علل مرگ در بین کودکان 59-1 ماهه است و علاوه بر این تعداد زیادی از کودکانی که از حوادث جان سالم به در می برند پیامدها و ناتوانی های درازمدتی را تحمل می کنند که بار معنوی و مادی زیادی را به خانواده ها و سیستم بهداشتی کشورها تحمیل می کند.

وی تصریح کرد: به صفر رساندن مرگ های قابل اجتناب تا سال 1410 هجری شمسی از اهداف و الزامات بین المللی است که باید مدنظر قرار گیرد و چون مرگ های ناشی از حوادث عمدتاً قابل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش میزان مرگ کودکان یک تا 59 ماهه در دشتستان

کاهش میزان مرگ کودکان یک تا 59 ماهه در دشتستان