مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 03:302019-04-23دانش

داستان 10 ساله مرمت این بنا تمامی ندارد...


میراث فرهنگی یزد وعده ی اتمام عملیات مرمت بقعه تاریخی «سید رکن الدین» در بافت جهانی شهر یزد را تا پایان سال گذشته داده بود ولی انگار داستان 10 ساله مرمت این بنا تمامی ندارد و قرار است همچنان این بنا در حصار داربست ها باقی بماند.

- میراث فرهنگی یزد وعده ی اتمام عملیات مرمت بقعه تاریخی سید رکن الدین در بافت جهانی شهر یزد را تا پایان سال گذشته داده بود ولی انگار داستان 10 ساله مرمت این بنا تمامی ندارد و قرار است همچنان این بنا در حصار داربست ها باقی بماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داربست هایی که شاید یک دهه از نصب آنها در بقعه سید رکن الدین می گذرد، مداوم این سوال را در ذهن بازدیدکنندگان، زائران و حتی خادمان و هیأت امنای این بقعه ایجاد می شود که مرمت این بنای تاریخی بالاخره چه موقع پایان خواهد یافت؟ مرقد تاریخی امام زاده سید رکن الدین که گویا از نوادگان حضرت امام صادق (ع) نیز بوده در سال 725 هجری قمری توسط بانی آن که از قاضی القضات و علمای برجسته این دیار بود، با کاربری مدرسه رکنیه بنا شد.

این بقعه که تنها بخش باقی مانده از مجموعه تاریخی و بسیار غنی رکنیه شامل مدرسه، رصدخانه، کتابخانه، مسجد، بیت الادویه، دارالشفا و خانقاه است، امروزه به نام بقعه سید رکن الدین در یزد شناخته می شود که یکی از بناهای شاخص تاریخ سید رکن الدین ابوالمکارم محمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان 10 ساله مرمت این بنا تمامی ندارد...

داستان 10 ساله مرمت این بنا تمامی ندارد...