مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 01:452019-04-22اقتصادي

تصور پر شدن سفره های آب زیرزمینی، ساده انگارانه است


رییس اداره آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای استان قم، پر شدن سفره های زیرزمینی را با بارش های اخیر، ساده انگارانه و غیر علمی دانست.

- رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: در روزهای اخیر با بارش های زیاد و گسترده ای که در سطح کشور و استان قم انجام شد، برخی اخبار و نقل قول هایی مبنی بر حل مشکلات خشکسالی کشور و جبران کسری مخازن آب زیرزمینی به گوش می رسد که لازم است در این زمینه توضیحاتی ارائه شود تا ذهنیت اشتباهی برای مردم ایجاد نشود.

وی افزود: همه آبی که در زیر زمین است و به عنوان منابع آب زیرزمینی تلقی می شود، بخشی از چرخه آب است؛ آب از دریا و سطوح مرطوب بخار شده و به آسمان می رود، بخار آب موجود در هوا متراکم شده و ابر تشکیل می شود و سپس از طریق بارش به سطح زمین بر می گردد.

محمدی عنوان کرد: بخشی از این آب به زمین نفوذ می کند و بخشی دیگر به صورت روان اب در سطح زمین جاری می شود و بخش اعظم آن نیز دوباره تبخیر می شود و به آسمان باز می گردد.

رییس اداره آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای استان قم گفت: تبخیر و برگشت نزولات جوی به آسمان در استان قم با توجه به شرایط اقلیمی زیاد است و بر اساس گزارشات تا حدود 84 درصد اعلام شده است.

این کارشناس منابع آب اظهار کرد: بخشی از آبی که در اثر ریزش های جوی در استان نازل می شود قبل از رسیدن یا بلافا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصور پر شدن سفره های آب زیرزمینی، ساده انگارانه است

تصور پر شدن سفره های آب زیرزمینی، ساده انگارانه است