مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 10:052019-04-22پزشكي

علائم مسمومیت 5 تا 12 ساعت پس از مصرف ظاهر می شود


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشدار داد: از مصرف قارچ های خودرو خودداری کنید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر دریک گفت: با توجه به اوضاع جوی و بارندگی های اخیر در فصل بهار، رویش قارچ خودرو به صورت طبیعی افزایش یافته و برخی افراد ممکن است از این قارچ ها به صورت خوراکی مصرف و یا برای تأمین معاش اقدام به چیدن و فروش قارچ کنند.

وی با تأکید بر اینکه تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی بر اساس ظاهر برای اغلب افراد دشوار و بلکه ناممکن است، گفت: درواقع معیار تشخیص دقیقی بر اساس ظاهر وجود ندارد و متأسفانه بخشی از قارچ هایی که در طبیعت بوده و افراد استفاده می کنند سمی هستند و موجب مسمومیت می شوند.

این مسئول با بیان اینکه مسمومیت های ناشی از مصرف قارچ براثر مصرف قارچ های غیرخوراکی و خودرو است توصیه کرد از قارچ های خودرو و فله ای استفاده نشود و مردم از قارچ های دارای بسته بندی مشخص و دارای مجوز بهداشتی استفاده کنند.

دریک در خصوص علائم مسمومیت گوارشی ناشی از مصرف قارچ های سمی، گفت: اسهال، استفراغ، درد شکم از علائم این نوع مسمومیت است و این علائم معمولاً 5 تا 12 ساعت پس از مصرف ظاهر می شود که باید سریعاً به پزشک مراجعه کرذدد، زیرا که مصرف این گونه قارچ ها گاهی موجب مرگ افراد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم مسمومیت 5 تا 12 ساعت پس از مصرف ظاهر می شود

علائم مسمومیت 5 تا 12 ساعت پس از مصرف ظاهر می شود