مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 ساعت 14:302019-04-21فرهنگي

فرمانفرماییان دغدغه اجتماعی و روحیه انسان دوستی داشت


معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت منیر شاهرودی فرمانفرماییان، نقاش و هنرمند را تسلیت گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی در پیامی برای درگذشت منیر شاهرودی فرمانفرماییان نوشته است: منیر شاهرودی فرمانفرماییان هنرمندی است که در آثارش هنرهای سنتی و اصالت های هنر ایران را با بیان نوین و مدرن پیوند داده است و هنر او بر پایه نقوش تزیینی و آینه قرار دارد.

هندسه، محور آثار فرمانفرماییان است و چنانکه خودش گفته است هندسه او را به مشاهداتش از زیبایی برآمده از مرز و بوم ایران بازگردانده است.

آثار فرمانفرماییان در یک خط سیر چند دهه حرکت مداوم و مستمری را با تکیه بر اشکال منظم و نقوش هنرهای سنتی و رویکردهای مدرنیستی طی کرده است.

حسینی در ادامه این پیام آورده است: محوریت هنرهای سنتی و بومی و بیان مدرن و امروزی موجب شده است، آثار منیر شاهرودی فرمانفرماییان جایگاهی در موزه ها و مجموعه های معتبر دنیا کسب کند و بستری برای معرفی مشخصه های فرهنگ و هنر ایران فراهم شود.

فرمانفرماییان هنرمندی است که دغدغه اجتماعی و روحیه انسان دوستی داشت و این دغدغه بارها در زندگی او تجلی یافت، چنانکه سال گذشته اثری را برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان اهدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمانفرماییان دغدغه اجتماعی و روحیه انسان دوستی داشت

فرمانفرماییان دغدغه اجتماعی و روحیه انسان دوستی داشت