مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 فروردین 1398 ساعت 17:262019-04-20سياسي

فضیلت احیای نیمه شعبان


حجت الاسلام احمد صفاری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، به بررسی سند احیای نیمه شعبان پرداخت و اظهار کرد: در منابعی که پیرامون فضائل ماه شعبان موجود است، از جمله کتاب سید ابن طاووس و مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی، به اهمیت شب نیمه شعبان اشاره و احیا این شب مورد تأکید واقع شده است.

کارشناس مسائل دینی در ادامه افزود: شب نیمه شعبان، فارغ از ولادت حضرت ولی عصر (عج) یک ارزش و فضیلت خاصی دارد که ولادت امام زمان (عج)، مزید بر شرافت و فضیلت این شب شده است.

وی با اشاره به فضیلت و اعمال شب نیمه شعبان بیان داشت: فضیلت، اهمیت و همچنین احیا و عبادت شب نیمه شعبان در روایات و منابع متعدد شیعه و اهل سنت بیان شده است به طوری که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: من شب نیمه شعبان خوابیده بودم که فرشته وحی جبرییل به نزدم آمد و گفت: ای محمد! آیا در این شب می خوابی؟ گفتم: ای جبرییل! مگر این شب چه شبی است؟ جبرییل گفت: این شب، شب نیمه شعبان است .

وی در ادامه تصریح داشت: امام رضا (ع) هم در روایتی می فرماید امیرالمؤمنین (ع) در سه شب نمی خوابیدند؛ شب بیست و سوم ماه رمضان، شب عید فطر و شب نیمه شعبان، همان شبی که روزی ها، اجل ها و آنچه در طول سال اتفاق می افتد، مشخص می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضیلت احیای نیمه شعبان

فضیلت احیای نیمه شعبان