مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 فروردین 1398 ساعت 10:112019-04-20سياسي

فتح دانشگاه؛ پاکسازی فرهنگ از عناصر انقلابی نامشروع


در ساختار سیاسی، فتح دولت، معادل انقلاب اسلامی بود و فتح دانشگاه، معادل انقلاب فرهنگی، فتح دولت، پاکسازی سیاست از طاغوت و عناصر غرب­زده و فتح دانشگاه، - گروه سیاسی خبرگزاری فارس ـ در سالروز دستور شورای انقلاب به گروه های سیاسی در دانشگاه ها برای تخلیه دفاتر خود در سال 1359 که با تأیید امام خمینی صورت گرفته بود، مؤسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی به بازخوانی ریشه های تعطیلی دانشگاه ها در پی آن پرداخته است، که به این شرح است:  با پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه ها بازگشایی شدند.

اما عملاً دانشگاه محل فعالیت های سیاسی گروه های متعارض با انقلاب اسلامی شده بود.

پیش از شروع انقلاب فرهنگی، دانشگاه های ایران، از مهم ترین کانون های اصلی حضور مخالفان علیه نظام جمهوری اسلامی بودند و حکومت هیچ کنترلی برفعالیت های آنها نداشت.

در عمل یک سال پس از انقلاب، دانشگاه ها به کانون اصلی مخالفان جمهوری اسلامی و محلی برای یارگیری تشکیلاتی این گروه ها از بین دانشجویان ورودی دانشگاه شده بود.

به منظور کنترل وضعیت آشفته دانشگاه ها و نا امنی حاصل از عملکرد آنها در اواخر فروردین ماه سال 1359 ، شورای انقلاب، با تأیید امام خمینی، به گروه های سیاسی فعال در دانشگاه ها، برای تخلیه دفترهای خود در دانشگاه ها، مهلتی سه روزه داد که طی این روزها، درگیری و خشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فتح دانشگاه؛ پاکسازی فرهنگ از عناصر انقلابی نامشروع

فتح دانشگاه؛ پاکسازی فرهنگ از عناصر انقلابی نامشروع