مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 فروردین 1398 ساعت 09:352019-04-20سياسي

دو دلیل مهم رخداد سیل انسان ساخت شیراز


سیل 5 فروردین ماه جاری دروازه قرآن شیراز که از این به بعد باید نام آن را سیل انسان‎ساخت نهاد، اگرچه زمان رخداد آن از سایر سیل های اخیر کمتر بوده، - سیل 5 فروردین ماه جاری دروازه قرآن شیراز که از این به بعد باید نام آن را سیل "انسان‎ساخت" نهاد، اگرچه زمان رخداد آن از سایر سیل های اخیر کمتر بوده، ولی بیشترین کشته را به همراه داشته است که به گفته محققان دخالت انسان مهمترین دلیل بروز آن بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در روز 5 فروردین ماه دروازه قرآن شیراز شاهد رخداد سیلابی بود که به گفته محققان این سیل هر چند که از سایر سیل‎های اخیر کشور چون گلستان و ایلام کمتر بود، ولی تلفات انسانی آن بالا بوده است.

به منظور بررسی ابعاد این حادثه از سوی دکتر علی بیت اللهی، دبیر کارگروه ملی زلزله و لغزش لایه های زمین و با همکاری مجتبی بصیری و آرمین عابدی مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته است که به این شرح است: در تاریخ روز 5 فروردین ماه جاری سیلاب ناگهانی (Flash Flood) از باند شرقی مسیر بزرگراه شیراز-مرودشت (تنگ الله اکبر) و از سمت شمال شرق به سوی دروازه قرآن سرازیر شد.

این سیل در مقایسه با سیل هایی که پیش از آن و در روزهای بعد رخداد 5 فروردین ماه جاری در استان هایی مانند گلستان ، لرستان و خوزستان اتفاق افتاد، سیلی به مراتب کوچکتر و بسیار کوتاه مدت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو دلیل مهم رخداد سیل انسان ساخت شیراز

دو دلیل مهم رخداد سیل انسان ساخت شیراز