مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 فروردین 1398 ساعت 09:252019-04-20پزشكي

مردم سیل زده در ارائه خدمات در کمپ ها مشارکت داده شوند


مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم مشارکت مردم سیل زده در ارائه خدمات در کمپ ها، گفت: اگر این روال ادامه پیدا کند که ما هر روز بخواهیم بدون مشارکت مردم، - بین آن ها غذا توزیع کنیم به سلامت روان آن ها کمک نخواهیم کرد بلکه مشارکت مردم آسیب دیده از سیل در ارائه خدمات، موجب بازگشتن احساس شادابی به آن ها می شود.

رضا دواساز در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مدیریت سلامت روانی اجتماعی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطابق با دستورالعمل حمایت های روانی اجتماعی در حوادث غیرمترقبه، اقدام به اعزام روانشناسانی در قالب تیم های دونفره به کمپ های اسکان سیل زدگان کرده است.

معمولاً این خدمات مطابق با پروتکل وزارت بهداشت، 15 روز بعد از حادثه برای افراد حاضر در کمپ ها با تاکید بر زنان و کودکان اجرا می شود.

وی افزود: در حوزه مداخلات روانی اجتماعی ویژه کودکان، ابتدا غربالگری اولیه توسط تیم های روانشناس صورت گرفت.

در هفته اول حضور روانشناسان در برخی از کمپ ها، کمک هایی در قالب کمک های اولیه روانشناختی به کودکان مطابق دستورالعمل موجود صورت گرفته است.

پس از غربالگری و مشخص شدن کودکانی که نیازمند خدمات سلامت روان هستند، جلسات گروه درمانی توسط تیم های روانشناس در سطح کمپ ها اجرا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم سیل زده در ارائه خدمات در کمپ ها مشارکت داده شوند

مردم سیل زده در ارائه خدمات در کمپ ها مشارکت داده شوند