مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 فروردین 1398 ساعت 15:202019-04-17پزشكي

همه چیز درباره دیابت بارداری


یک کارشناس مامایی در خراسان جنوبی گفت: دیابت بارداری عوارضی دارد که اگر کنترل نشود، برای مادر و نوزاد خطرآفرین خواهد بود.

- فرشته درایتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دیابت بارداری به دلیل بروز عوارضی در زمان حاملگی بسیار مهم است.

وی بیان کرد: دیابت بارداری باعث افزایش احتمال مسمومیت بارداری، افزایش میزان مایع در کیسه آب جنین، افزایش احتمال تولد نوزاد با وزن زیاد، ایجاد اختلالات در اندام های جنین مانند بزرگی قلب و کبد می شود.

این کارشناس مامایی با بیان اینکه این عوارض در صورت انجام عمل سزارین بیشتر خواهد شد، افزود: زایمان مشکل و احتمال افزایش مشکلات در زمان نوزادی مانند مشکلات تنفسی و زردی نوزاد نیز از دیگر عوارض دیابت مادر باردار است.

راه های پیشگیری از دیابت بارداری درایتی ادامه داد: اگرچه دیابت بارداری در بیشتر موارد پس از زایمان فروکش می کند اما راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به آن در طول دوران بارداری پیشنهاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این موارد فرد باید با یک متخصص تغذیه برای تهیه یک طرح رژیم غذایی که هم برای مادر و هم برای کودک مناسب باشد، مشورت کند.

این کارشناس مامایی بیان کرد: مادر باردار باید از خوردن مواد شیرین خودداری کرده، غذای روزانه خود را در وعده های کوچک و متعدد مصرف کند و مقدار کافی میوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره دیابت بارداری

همه چیز درباره دیابت بارداری