مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 فروردین 1398 ساعت 13:552019-04-15حوادث

سیل منتظر دادگاه و انتقال سنگ نگاره های کوچری می ماند؟


در حالی سطح آب در محوطه ی تاریخی کوچری گلپایگان به مرور بالا می رود که تا کنون بخش زیادی از سنگ نگاره های چند هزار ساله ی این محوطه ی باستانی، - با بالا آمدن آبِ سد به زیر آب رفته اند و تا یک هفته ی دیگر کل محوطه به زیر آب می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نخست بحث تخلیه اهالی روستای کوچری در توابع شهرستان گلپایگان در استان اصفهان و جابجا کردن این روستا مطرح شد و با اجرایی کردن آن، سد کوچری را در یکی از محوطه های باستانی گلپایگان در استان اصفهان ساختند، تا امروز که سه سال از زیر آب رفتن و بیرون آمدن هرازگاهی دوهزار بوم سنگ نگاره تاریخی می گذرد.

حالا علاوه بر همان اتفاقات گذشته، در طول کمتر از یکی دو هفته قبل تا کنون نیز به واسطه ی باران های سیلابی در سراسر کشور، بخشِ زیادی از این سنگ نگاره ها زیر آب رفته اند و این هشدار داده شده که تا یک هفته ی آینده، کل این محوطه به زیرآب می رود و این یعنی تهدید جدی تخریب برای این محوطه ی چند هزار ساله.

شاید هم مسؤولان میراث فرهنگی و آب منطقه ای، معتقدند سیل آن قدر منتظر می ماند تا هر قدمی که مدیریت شهری و فرهنگی می خواهند برای این محوطه ی تاریخی 17 هزار ساله بردارند و آن را اجرایی کنند و بعد از آن سنگ نگاره ها را با خود در آب غرق کند! کوچری زیرآب رفت / جاده قدیم محوطه بسته شده محسن جمالی - پژوهشگر سنگ نگاره ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل منتظر دادگاه و انتقال سنگ نگاره های کوچری می ماند؟

سیل منتظر دادگاه و انتقال سنگ نگاره های کوچری می ماند؟