مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 فروردین 1398 ساعت 13:052019-04-14اجتماعي

باباکوهی شیراز گردشگاهی آرامش بخش + عکس


بقعه ی باباکوهی، گردشگاهی زیباست که در دامنه کوه صبوی، از ارتفاعات شمالی شهر شیراز قرار دارد؛ نقطه ای که از دیرباز مورد توجه شهروندان شیرازی و گردشگرانی بوده که در کنار بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی، - طبیعت گردی را دنبال می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کوه صبوی شیراز، به واسطه احداث مسیر پیاده روی، بسیاری از مشتاقان گردشگری و ورزش را به خود جذب می کند؛ ارتفاعاتی که بقعه ی باباکوهی را در میانه خود دارد و از چشم اندازی بسیار زیبا بر فراز شیراز برخوردار است.

صعود به این کوه، نه تنها کار دشواری نیست بلکه هیجان انگیز و آرامش بخش نیز محسوب می شود، کوهی که نقطه ی میانی آن جایگاهی است برای نشستن و لذت بردن از طبیعت کوهستان و هوایی پاک.

در این کوه دو غار وجود دارد که یکی در گذشته محل زندگی یکی از عارفان بوده است و درون دیگری اکنون آرامگاه ابوعبدالله محمد بن عبدالله معروف به ابن باکویه قرار دارد.

مقابل این غار ایوانی قرار دارد که از سنگ و گچ ساخته شده و در آن قطعه سنگی هست که شیروانی بر روی آن عبارتی نوشته و در پایان تاریخ 1235 را ذکر کرده است.

این کوه نامش را از همین باباکوهی که از بزرگان و مشایخ سده چهارم هجری بوده، علاوه بر آرامگاه باباکوهی، دارای چشمه ی آب و چندین اتاق است که گفته شده اتاق ها و گنبد مربوط به دوره قاجار و از آثار مویدالد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باباکوهی شیراز گردشگاهی آرامش بخش + عکس

باباکوهی شیراز گردشگاهی آرامش بخش + عکس