مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 فروردین 1398 ساعت 03:552019-04-14پزشكي

این استان پیشتاز در ابتلا به سرطان مری...


مسئول ثبت سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در مقایسه با میانگین کشوری، درصد آمار ابتلاء به سرطان مری در این استان بالا است.

- دکتر فلوریا انفرادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، خراسان شمالی نسبت به جمعیت خود جزو استان هایی با بیشترین آمار بیماران مبتلا به سرطان مری است.

وی ادامه داد: مری لوله ای است که غذا را از دهان به معده منتقل می کند و در مراحل ابتدایی بیماری، مشکل خاصی برای بیمار ایجاد نمی شود اما با پیشرفت بیماری و تنگ شدن مسیر عبور غذا، فرد به طور مداوم احساس گیر کردن لقمه در گلو را خواهد داشت.

انفرادی اضافه کرد: از علائم دیگر این بیماری می توان تهوع، کاهش وزن، استفراغ خونی، گرفتگی صدا، سرفه در زمان بلع غذا، درد در ناحیه سینه و سوزش سر دل را برشمرد.

وی تصریح کرد: از مهم ترین دلایل ابتلاء به این سرطان می توان به زندگی در موقعیت خاص جغرافیایی، رژیم غذایی پرچرب، مصرف نمک زیاد، چاقی، مصرف کم میوه و سبزیجات، استعمال سیگار، مصرف تریاک و الکل، استفاده طولانی مدت از غذا و نوشیدنی های داغ و همچنین عوامل وراثتی و ژنتیکی اشاره کرد.

به گفته انفرادی، پوسیدگی های دندانی و بی دندانی هم از عوامل مؤثر در این بیماری شناخته شده است بنابراین مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این استان پیشتاز در ابتلا به سرطان مری...

این استان پیشتاز در ابتلا به سرطان مری...