مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 فروردین 1398 ساعت 01:402019-04-04ورزشي

قرار گرفتن سازه های مهم در مناطق حساس زلزله زا


وجود 15 گسل اصلی و فرعی موجب شده تا شهر تهران به شهری با پتانسیل لرزه ای بالایی شناخته شود و به اعتقاد محققان این حوزه، تهران علاوه بر آنکه متاثر از گسل های اصلی است، - 56991 از اماکن مهم و عمومی واقع بر حریم گسل جنوب ری می توان به ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک شهر ری و نیز ساختمان دو مسجد امام رضا و ستاد برگزاری نماز جمعه شهر ری اشاره کرد.

6- گسل شمال ری این گسل متشکل از چند بخش منفصل در راستای غربی – شرقی است که طول جمع آنها به بیش از 15 کیلومتر است و از سمت غربی بعد از محل تقاطع بزرگراه سعیدی با آزادگان شروع می شود و در جنوب مناطق 19 و 16 قرار گرفته است.

در ادامه به سمت شرق، پس از گذر از محل تقاطع آزادگان با بزرگراه بهشت زهرا (س) و عبور از بازار آهن فروشان تهران و در شرق این منطقه وارد منطقه 20 شهر تهران می شود.

گسل شمال ری در منطقه 20 تهران، پس از تلاقی با بلوار امام خمینی، خیابان فداییان اسلام در سمت شمال بلوار بسیج در سمت شرقی با نزدیک شدن به تپه های بی بی شهربانو با خمشی به سوی شمال تا محدوده پارک آبی آزادگان ادامه پیدا می کند.

این گسل جزو گسل های اصلی محسوب می شود و از همین رو، برای این گسل حریم تعیین شده است.

7- گسل انقلاب (مجموعه ورزشی انقلاب) گسل انقلاب به واسطه قرارگیری بخش عمده ای از آن در مجموعه ورزشی انقلاب واقع در منطقه 3 تهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار گرفتن سازه های مهم در مناطق حساس زلزله زا

قرار گرفتن سازه های مهم در مناطق حساس زلزله زا