مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 فروردین 1398 ساعت 12:152019-03-31بين الملل

سیل نبود که شیرازی ها را سر زبان ها انداخت!


برخی نوروز 98 را «نامبارک» دانستند؛ آیینی جهانی که یونسکو هم آن را چند سال قبل در فهرست میراث جهانی ناملموسش ثبت کرد و حتی روز نخست فروردین ایرانی در تقویم جهانی «روز بین المللی نوروز» نام گذاری شد و از مهمترین معیارهایش برای ثبت جهانی به جا آوردن صله رحم بود.

- برخی نوروز 98 را نامبارک دانستند؛ آیینی جهانی که یونسکو هم آن را چند سال قبل در فهرست میراث جهانی ناملموسش ثبت کرد و حتی روز نخست فروردین ایرانی در تقویم جهانی روز بین المللی نوروز نام گذاری شد و از مهمترین معیارهایش برای ثبت جهانی به جا آوردن صله رحم بود.

اما حالا استفاده از این صفت را به باران های سیل آسا در حدود 20 استان کشور نسبت می دهند، آن هم بعد از انتشار تصاویر و اعلام تعداد کشته شدگان! ولی این اتفاق، در کنار همه ی تلخی هایش صفت مهمان نوازی ایرانی ها را بیش از پیش شهره کرد و این بار مهمان نوازی مردم شیراز اشک شوق را به دیده ها آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برخلاف آنچه که در سال های گذشته به مردم شیراز نسبت دادند و آن ها را مردمی خونسرد نامیدند که حال و حوصله انجام خیلی کارها را ندارند و حتی جوک هایی هم برایشان ساختند، اما مردم این سرزمین کهن بار دیگر رسوم مهمان نوازی خود را به رخ کشیدند و نشان دادند که هنوز فرهنگ غنی خود را حفظ کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل نبود که شیرازی ها را سر زبان ها انداخت!

سیل نبود که شیرازی ها را سر زبان ها انداخت!